سازمان غذا و داروی امریکا سیستم MiniMed 670G را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 تصویب کرد

29 سپتامبر 2016- برای اولین بار سیستم حلقه ی بسته ی هیبریدی پانکراس مصنوعی MiniMed 670G ساخت شرکت مدترونیک، برای کمک به کنترل آزادانه تر بیماری دیابت نوع 1 توسط FDA تایید شد.

این ابزار که با پمپ انسولین و تکنولوژی سیستم نظارت مداوم بر قندخون کار می‌کند، بر مقدار قندخون افراد مبتلا به دیابت نظارت کرده و دوزهای مناسبی از انسولین بازال را به افرادی با سن 14 سال و بزرگتر که به دیابت نوع 1 مبتلا هستند، تحویل می‌دهد.

دکتر Jeffrey Shurenمدیر بخش تجهیزات و سلامت رادیولوژیک در اداره ی غذا و داروی آمریکا می‌گوید: این تکنولوژی برای اولین بار می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 1 بدون نیاز به اندازه‌گیری دستی قند خون و تزریق دستی انسولین، یک زندگی راحت تر را ارائه‌ دهد.

 عملکرد طبیعی لوزالعمده در انسان به صورتی است که بطور دائم مقدار کمی از انسولین بنام انسولین بازال یا پس زمینه به خون ترشح می‌گردد. در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 بدن توانایی تولید انسولین خود را از دست می دهد.

 سیستم حلقه‌ی بسته‌ی هیبریدی MiniMed 670Gبا اندازه‌گیری مقدار قندخون هر پنج دقیقه یکبار می‌تواند بطور خودکار نیاز بدن به انسولین را پاسخ دهد و مقدار انسولین مورد نیاز را در اختیار بدن بیمار قرار دهد.

یک کارآزمایی بالینی بروی 123 بیمار مبتلا به دیابت نوع 1 نشان داد که این ابزار ایمن است و هیچ حادثه‌ی جانبی جدی نظیر کتواسیدوز دیابتی(افزایش خطرناک کتون در خون) یا هیپوگلایسمی (افت شدیدقندخون ) در بین بیماران را سبب نمی‌شود.

مدترونیک درحال انجام مطالعات بالینی برای ارزیابی ایمنی و اثر بخشی این دستگاه برای کودکان مبتلا به دیابت با محدوده‌ی سنی 7 تا 13 سال است.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/sep/fda-approves-medtronic-minimed-670g-near-artificial-pancreas-system-90612623.html